Narrativ salon: Hvorfor telefonrådgivning ikke bare er at tale i telefon

Hvert år modtager hundredtusinder af mennesker rådgivning over telefon alene gennem de mange danske telefonrådgivninger. Hertil kommer al den rådgivning, som socialrådgivere, socialpædagoger, sygeplejersker, sundhedsplejersker, læger, psykologer og andre fagprofessionelle foretager hver dag over telefon som en del af deres arbejde. Ikke desto mindre gives den faglighed, der knytter sig til denne særlige rådgivningsform, sjældent særlig opmærksomhed, ligesom den også er mindre statusbelagt end ”face-to-face” rådgivning. ”Alle kan vel tale i telefon” kan være indstillingen.

Socialrådgiver og cand.scient.soc. Nanna Boysen fra Mødrehjælpen er en af forfatterne til bogen Telefonrådgivning – en grundbog, og hun er gæst på Narrativ Salon den 7. december, hvor hun i samtale med DISPUKs konsulent Eva Kragh vil fortælle om de muligheder og fordele, der findes ifm. Telefonrådgivning. Nanna vil også fortælle om, hvad der kan bidrage til at styrke og kvalificere fagligheden for de, der har telefonrådgivning som en væsentlig del af deres arbejde.

Ofte stillede spørgsmål

Parkering i Snekkersten

Der er parkeringsmuligheder på begge adresser og på vejen.

Da Snekkersten Stationsvej er en smal vej, hvor der indimellem kører store lastbiler, må vi henstille til, at man kun parkerer på den side, der vender mod nord. Ellers er der parkeringspladser på Snekkersten Station 3 min. fra DISPUK. Parkering på Parallelvej frabedes, da der ellers ikke er plads til vejens beboere.

Download pdf med kort og symboler – klik her

Vi serverer vand, vin og snacks på vores saloner.

2 timer

200 kr. + billetgebyr inkl. moms

Datoer oplyses senere.

Interviewer

Har du spørgsmål til kurset?

Kontakt

Nis Hartvith

Kursussekretær

hartvith@dispuk.dk

4922 5161

Send mail

Tilmeld dig til vores nyhedsbrev

Tilmeld dig til vores nyhedsbrev for at få de seneste nyheder, opdateringer og specialtilbud leveret direkte i din indbakke.